Pre-training, og post-training foodz!

Pga en liten misforståelse med kjørelærern (les, tabbe av han, ikke meg! hehe), ble det litt endring i planene i dag! Jeg ringte til blodbanken for å høre om de hadde en ledig time som passet meg denne uken (de har spammet innboksen min i et par uker uten at jeg har svart, fy meg!) Og jeg fikk jammen meg en i dag gitt.

 

Så jeg har lagd meg en smoothie med gulrot, frosne jordbær og jordbær/bringebær prottis. Dette pulveret er så forbanna søtt serru, at jeg bare får det ned sånn, hehe. Da blir det smoothie etter trening når jeg har tid til å lage det, også sparer jeg sjokoprottisen til de gangene jeg ikke har tid! ;)

 

 

 

 

 

Jeg har egentlig tenkt jeg skal begynne å følge IF (men må nesten lese meg enda litt mer opp på det føler jeg..). Det betyr at jeg skal faste i 14 (16 for menn) timer, passer meg flott - får lov til å skippe frokost, wooho! Men å trene på helt tom er fortsatt fyfy. Der kommer BCAA inn i bildet, man skal helst innta det før trening. Men siden BCAAn min fortsatt er i posten, blir det protein før trening i dag! ;) (Mer om IF her)

Dytter i meg proteinet form av protein fluff nå, shake/smoothie og klementiner til etter trening før blodgiving :P

 

Ok, off to the gym, talast!

P.s!Oppskrift på proteinfluff kan komme om dere vil, men den skal jeg ikke ta kredit for! :)

 

 

8 kommentarer

Camilla - veien til toppidrett

05.jan.2011 kl.12:23

Ååh! Smoothie hadde ikke vært feil nå..

Vibece

05.jan.2011 kl.14:33

Pleier å lage meg proteinsmoothie jeg også...veeeeldig godt :)

Yvonne

05.jan.2011 kl.17:52

Så flink du er med smoothie.. goodt er det ivertfall =) håper du får en strålende økt på trening.. stooor klem å kooooos deg masse hehe.. =)

Lina

05.jan.2011 kl.18:56

Ja takk!! :D Oppskrift.. Men! Kan man bruke whey til å lage fluff eller må det være kasein?

Nems

05.jan.2011 kl.21:44

Camilla: Smoothie er gull! Men jeg liker ikke banan da, så er litt kresen på smoothier, hihi

Nems

05.jan.2011 kl.22:10

Vibece: Hvilket prottis bruker du til smoothie? Jeg kjøpe dette jeg http://www.fightline.no/index.php?nr=90&case=4&id=97&idkategori=59&startrow= (bla siden det er fritt for laktose + tilbud :P), i håp om at det skulle fungere greit til både smoothie og vanlig shake. Men akk nei, den er ganske fæl som shake :P Synd

Nems

05.jan.2011 kl.22:15

Lina: Skal bli! Det er litt tricky det spørsmålet. Noen typer myse funker (isolater, ikke konsentrater) - og visstnok de fleste, men ikke alle kasein pulvre! Driver på å prøver meg fram med alt jeg kommer over for tiden jeg, hehe. Hittil har alle kasein pulvre jeg har prøvd funket, og prozyme og sprek har også gått bra! Må rote fram linken til Firedmans innlegg på det tror jeg :)

Nems

05.jan.2011 kl.22:17

Yvonne: Takk snuppa! stor klem tilbake :)

Skriv en ny kommentar

Nems

Nems

21, Trondheim

Treniningsfrelst, kokkelerende, veggis-trønderjente som slettes ikke studeres sos ant noe lenger, men har snudd om og bestemt seg for å bli forsker i idrett. Så nå studerer jeg jammen meg idrettsvitenskap ;)

Online Users Norske blogger Bloggurat Follow Mat, trening og masse anna tull Blogglisten

Kategorier

Arkiv

hits